Zpět na příběhy

Jana má spoustu nápadů a rozjíždí stále nové a nové projekty

Den Jany Adam musí mít alespoň čtyřicet osm hodin, jinak si to člověk nedokáže vysvětlit. Podnikat začala už zhruba před patnácti lety. Nejdříve organizovala svatby, plesy a maturitní večírky v rámci své eventové agentury, dále měla také kavárnu a pronajímala apartmány. Nutno dodat, že k tomu všemu pracuje jako ředitelka Domu dětí a mládeže v Písku. „Podnikání je mi velice blízké. Kromě klasického zaměstnání mě vždycky lákalo dělat něco navíc.“

Jeden z novějších projektů, kterému se věnuje poslední rok a půl je nazvaný Kikiriki. Jedná se o kosmetickou pomůcku (ledovač) vyrobenou netradičně na 3D tiskárně: „Člověk do něj nalije vodu nebo speciální bylinkovou směs, dá ho do mrazáku a ráno si s tím naleduje obličej. To přispívá k lepšímu prokrvení a když přidáte například i aloe vera nebo okurku, působí to i pozitivně na pleť.“

Jana popisuje, že vymýšlení modelu nebylo úplně rychlé. Nejdříve vyzkoušeli asi dvacet různých verzí a snažili se upravit design tak, aby byl ledovač praktický a co nejpohodlnější pro uživatele: „Zasekla jsem se na názvu i marketingu, protože bych produkt chtěla prodávat po celé Evropě. V tom mi Klub pomohl posunout se dál – na jméno Kikiriki jsme přišli společně v Klubu podnikavců. Oficiální představení produktu je naplánované na konec června 2022.“ 

 

Adoprkynka


Dále Jana za pomocí Klubu přišla na nápad prodávat obložené mísy, které originálně nazvala A do prkýnka. Teď je z toho u nich ve městě hit.
„Když jsem v osmnácti s podnikáním začínala, šla jsem do toho po hlavě. Neměla jsem strach a neuvědomovala jsem si všecha rizika. Dnes už je po letech praxe vidím daleko víc.

Jako největší životní zkušenost přitom popisuje provozování velké kavárny s dvaceti zaměstnanci, která kvůli druhé vlně covidu bohužel musela zavřít. Jana to však nevidí úplně negativně. „Něco nám to dalo, ale i vzalo.“

V začátcích podnikání jí pomohla její nebojácnost: „Když mám myšlenku, tak jdu do toho a musím ji realizovat. Pokud se to nepovede, tak má člověk alespoň zkušenost. Z těch negativních si toho mnohdy odnesete víc než z těch pozitivních.“